Turisme Carraixet
Conclusions de la reunió de participació de Turisme i patrimoni de l'horta nord
Primer taller participatiu amb empresaris dels municipis adherits al Pla de Dinamització i Governança Turística al Centre Cívic d'Alfara del Patriarca
8/11/2018

Ahir va tenir lloc la primera reunió entre agents del sector turístic, empresaris de diversos sectors i representants públics dels municipis adherits al Pla de Dinamització i Governança Turística de la Mancomunitat del Carraixet. Els resultats d'aquesta proposta asseuran les bases d'una plataforma comarcal de col·laboració públic-privada per a potenciar el turisme en L'Horta Nord. Però també, formaran part de l'estudi de consultoria per a identificar i dinamitzar als agents turístics del Pla de Governança finançat tant per la Mancomunitat del Carraixet, com pel Patronat de Turisme de la Diputació de València i la Conselleria de Turisme de la Generalitat Valenciana. 

 

Aquesta primera reunió donava el tret d'eixida a l'etapa participativa del pla. En ella, han participat agricultors de la zona, empresaris dels diferents municipis i representació tècnica i política dels ajuntaments.

 

A l'inici de la reunió es van tractar qüestions com la visió personal dels assistents sobre el turisme i el model de turisme idoni per al territori. El turisme és concebut com una oportunitat per a conèixer l'autenticitat de cada destinació, i si es coneix a través de persones locals que tinguen un arrelament al mateix, l'experiència millora de manera exponencial. Es va apostar per un model de turisme sostenible i respectuós que permeta la posada en valor del territori i la conscienciació social al voltant de la importància del consum de productes locals. 

 

Durant la reunió es va tractar de respondre a la pregunta de què es pot aportar al turisme de l'horta en aquest moment. Moltes de les propostes anaven encaminades a tornar a posar en valor el comerç local, col·locar punts d'informació sobre agricultors de la zona en els mercats municipals de la ciutat. Tots coincidien que cal potenciar la marca “Horta Nord” a nivell conjunt. En aquest sentit, els empresaris també tenen molt per fer.

 

Una de les primeres conclusions afirmava la necessitat de no municipalitzar l'oferta. Posar en comú i potenciar el que cada municipi pot oferir i no repetir èxits entre els municipis, però sí complementar-los. També en la importància de generar rutes conjuntes. Un traçat comú de camins i activitats turístiques professionalitzades. Per a açò, des de les polítiques s'haurà d'entendre que si no es protegeix l'entorn natural i es potencia les ajudes a l'agricultura no es podrà parlar de turisme d'horta. Tots han de treballar en el mateix sentit. 

 

Finalment, en referència a la futura plataforma de participació es va preguntar als municipis com s'hauria de configurar aquesta plataforma i quins haurien de ser els seus mecanismes de participació. Tots estaven d'acord en què aquesta plataforma hauria d'estar formada per tots els sectors, posant l'accent en el sector cultural perquè és un sector que pot generar grans discursos per al visitant. A més, es plantejava la necessitat que el sector públic coordine i facilite aquest procés però deixant pas al treball del sector. La pròxima reunió podria fer més estable aquesta plataforma i generar conjuntament propostes.

Formulari de cerca

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30